måndag 14 november 2011

"Händerna upp"

Alltid när jag tänker börja skriva här, så tänker jag på finska och ibland råkar jag börja skriva på finska. Nå oftast tänker jag allt på finska, men alltid då jag pratar svenska så tänker jag mest på svenska för att på bästa sättet kunna säga det på svenska. Ofta brukar jag feila och inte kunna säga något ord på svenska eller säger på ett helt fel sätt t.ex. "händerna upp", nå Jennifer fick i alla fall något att skratta för och hon kommer nog alltid att minnas den repliken. Men det låter ju bättre att säga "händerna upp" än att säga "upp med händerna". Det blir mycket effektivare när man säger så. På finska säger man ju "kädet ylös" så det blev som direkt så som det blev.

Tanken var ju inte att skriva om min dålig svenska och hur finsk jag är, men så blev det bara. Måndag är det ju idag som ni har märkt. Hade en vanlig skoldag, men hade ingen engelska idag så jag sluta tidigare. Följde Jennifer till Ica och till Elgiganten. Starkas Jennifer som har haft problem men sin Sony Ericsson x10 mini pro, men nu kommer hon att få en ny mobil. Grattis!!

Jag idag
Men i morgon har jag prov i matte och engelska presentation. Hoppas det går jätte bra på båda! Det får inte gå dåligt! Men nu ska jag nog fortsätta med att plugga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar