söndag 1 april 2012

Hur kan man få bättre tyr med att plugga?

Nu är snart helgen slut igen och imorgon blir det att gå till skolan, men skönt att det är sista veckan före påsklovet. Hoppas på att det blir en jätte bra påsklov, fast allting inte är så perfekt nu. I alla fall har jag haft en fin och lugn helg.


Tyr har jag i alla inte med att plugga. Glömde min engelska bok i väskan, som jag lämnade i mammas bil när när hon förde oss till mormor och morfar. Själv åkte hon till jobbet och kommer inte hem för än kl. 20.00. Äntligen när man faktiskt hade lust att plugga så feilar man ordentligt, men jag måste i alla fall plugga när hon kommer hem.

Men nu när jag har ännu lust att plugga eller göra skoluppgifter, så borde jag skriva klart sista versionen av svenska bokanalysen och börja tänka på svenska nationellaprovets muntligadel. Njut av sista stunderna för den här veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar